Комп'ютерна залежність

Кожний винахід і сучасні технології звичайно шкідливі для організму людини. З розвитком технологій ми втрачаємо ті можливості, якими володіли наші далекі предки. Так, після винаходу різних інструментів людина втратила силу рук, винахід транспортних засобів призвів до значного послаблення наших ніг. однак. не зважаючи на шкідливість прогресу, продовженість нашого життя постійно зростає.
Комп'ютер посилює наші інтелектуальні можливості. Логічно припустити, і багать хто припускає, а ще більшість повторює без розуміння проблеми, що інтелектуальні можливості людини при використанні цього пристрою ослабнуть. І сьогодні поширені два міфи про вплив комп'ютерів на психічне здоров'я людини.
   Найбільш поширеним є міф про так званий "гаджетний кретинізм".
Частина людей(переважно похилого віку) вважає що гаджети розучують дітей думати, погіршують пам'ять і зменшують інтелект.
   Наскільки це може бути правдою? Зрозуміло, що на науковому рівні, зважаючи на недавню появу гаджетів в нашому житті, таких досліджень ніхто не проводив. Крім того, для доведення цього твердження необхідно як мінімум мати надійний і визнаний науковою спільнотою метод виміру рівня інтелекту. Те, як це зараз робиться, не витримує аж ніякої критики. Різноманітні тести розважального характеру створені таким чином, що навички автора апріорі беруться за визнаний(!!!) еталон. Не враховуються ніякі особливості географічних районів та національних традицій, специфіки розвитку та виховання дитини. Крім того, всі тестові питання побудовані за невеликою кількістю методик,  запам'ятати які може людина з різним рівнем інтелекту та розвитку, що дозволить їй показувати високі результати. Насправді інтелект це навички і знання необхідні для виживання людини. Саме з цими навичками наявні тести не мають аж нічого спільного. 
     Як ви гадаєте, хто виживе тиждень в середині пустелі без одягу, їжі і води: африканській абориген з результатом тесту Айзенка 10 балів, чи професор Гарварда з результатом 120? 
   
Аналогічна ситуація складається із ставленням представників старшого покоління до молоді зі смартфонами. Той. хто не може запам'ятати порядок натискання 10 кнопок на смартфоні вважає себе еталоном найвищого розвитку інтелекту лише з тої причини, що знає напам'ять таблицю множення і 10 - 20 правил та формул.  Може дитина зі смартфоном не буде пам'ятати таблицю множення, проте вона пам'ятає безліч методів налагодження смартфона і пошуку інформації в ньому, що їй знадобиться набагато більше у майбутньому ніж та таблиця множення і навички виконання арифметичних дій в стовпчик.
Ті кого ми звинувачуємо у втраті інтелектуальних здібностей - люди майбутнього життя, в якому знати методи та налагоджувати техніку набагато важливіше ніж пам'ятати таблицю множення. Так, у них інше сприйняття всього і вони не розуміють чому треба читати негабаритну книжку надруковану типографською фарбою з пилом та паперовими шкідниками замість електронної з регулюванням освітлення і розміру шрифту. Бо саме для Вас важливо перегортати забруднені сторінки. Невже перегортання сторінок вирішує рівень інтелекту? А до кого ви біжите коли не можете відправити ММСку на мобілці?
  Другий, не менш поширений міф, що дитина, яка у ранньому віці грає за комп'ютером отримує комп'ютерну залежність.
Комп'ютерна залежність справді існує, а ще існує нарко-,  алко- та нікотинова залежності. Звичайно, що комп'ютерна залежність появилася з появою комп'ютерів, а нікотинова після завезення в Європу нікотину,  алкогольна - коли навчилися виробляти алкоголь...Інакше було би дивно.
   Справа в тому, що причина будь-якої залежності полягає у бажанні людини змінити реальність, яка її не влаштовує і змінити яку вона з певних причин не може. Ми всі соціальні особистості і найстрашнішою життєвою катастрофою є наша неуспішність у соціумі, самотність, відторгнення, нерозуміння... Тобто причина залежності завжди соціальна. 
   Якщо в сім'ї папа і мама відкупаються від дитини подарунками замість спілкування і любові, дитина почуває себе самотньою і компенсує самотність зазвичай двома шляхами або йде випивати і курити на вулицю у сумнівну компанію, або уходить в комп'ютерний віртуальний світ. У першому випадку вам доведеться боротися з нарко- алко- або нікотиновою залежностями, а у другому випадку з комп'ютерною залежністю.  Тільки  батьки ніколи при цьому не звинуватять себе, а в першому випадку пояснять, що у дитини складний вік, або винні школа та вчителі, а у другому - звинувачують електронні прилади.
   Ваша дитина буде жити у інформаційному світі повному комп'ютерів. Чим раніше Ви навчите її правилам збереження здоров'я і безпечної роботи, покажете як знаходити корисні ресурси, які сприятимуть розвитку дитини, тим комфортнішою і успішною стане Ваша дитина у майбутньому.
   
   Однак, реальні загрози від сучасних комп'ютерних технологій існують, але про це у наступному розділі =>

Комментариев нет:

Отправить комментарий